KITARAN AIR SEMULA JADI

Objektif Pembelajaran: murid dapat;

1. Membuat urutan dan melabelkan kitar air semulajadi. (TP4)

Kriteria Kejayaan: murid dapat;
1. Melukis anak panah menunjukkan urutan kitaran air semula jadi.
2. Melengkapkan teks mudah tentang kitaran air semula jadi.
3. Melengkapkan diagram kitaran air semula jadi dengan melakar dan melabel.

Aktiviti:

1. Rujuk buku teks ms 108-109. 

2. Tonton video ini


3. Murid digalakkan menghasilkan video menerangkan Kitar air semula jadi. (gunakan buku teks ms 108-109). Contoh video yang telah dihasilkan:


4. Murid menjawab latihan buku aktiviti ms 68-69. (Ambil gambar dan hantar terus ke Whatsapp personal saya apabila selesai)

5. Murid menjawab kuiz interaktif: https://wordwall.net/play/6590/266/986

Selamat belajar.

Comments

Popular Posts