KITARAN AIR SEMULA JADI
Objektif Pembelajaran: murid dapat;
1. Membuat urutan dan melabelkan kitar air semulajadi. (TP4)
Kriteria Kejayaan: murid dapat;
1. Melukis anak panah menunjukkan urutan kitaran air semula jadi.
2. Melengkapkan teks mudah tentang kitaran air semula jadi.
3. Melengkapkan diagram kitaran air semula jadi dengan melakar dan melabel.
Aktiviti:
1. Rujuk buku teks ms 108-109.
2. Tonton video ini
3. Murid digalakkan menghasilkan video menerangkan Kitar air semula jadi. (gunakan buku teks ms 108-109). Contoh video yang telah dihasilkan:
4. Murid menjawab latihan buku aktiviti ms 68-69. (Ambil gambar dan hantar terus ke Whatsapp personal saya apabila selesai)
5. Murid menjawab kuiz interaktif: https://wordwall.net/play/6590/266/986
Selamat belajar.
Comments
Post a Comment